Hvilken betydning har ro i undervisningen, og hvad betyder elevernes relationer til lærerne for udbyttet af undervisningen?
Senioranalytiker Mikkel Giver Kjer fortæller om VIVEs resultater om betydningen af disse to forhold, og hvordan de har udviklet sig i reformperioden.
Skolekonsulent Louise Klinge vil derpå ud fra sin forskning i professionel relationskompetence fortælle om, hvordan lærerne og pædagogerne aktivt kan skabe de gode relationer til eleverne, og hvilke betingelser der skal være opfyldt, for at læreren og pædagogen kan indgå i de samspil med børn og unge, der fremmer deres trivsel og alsidige udvikling og klassens læringsfællesskab.
Lærer og meningsdanner Juliane Boile Nielsen, Strøbyskolen, perspektiverer oplæggene.
Vejen videre med folkeskolereformen
Webinaret "Klasserumsledelse – samspil og relationer mellem lærer og elever" er det femte i en række på seks webinarer, hvor VIVE vil sætte fokus på, hvordan skolerne kommer videre med at få folkeskolereformens mange elementer ind i hverdagen.
Hvad er status for reformen, og hvad er der af gode eksempler fra skoler og kommuner på tiltag, der i praksis kan omsætte reformens ambition om bedre læring og trivsel i skolen? Det bliver præsenteret og drøftet i seks enkeltstående webinarer med hver deres tema.
Du får link til webinaret i en e-mail
Når du tilmelder dig webinaret, sender vi dig i ugen op til webinarets afholdelse en e-mail med et link til webinaret.
Du kan selv vælge, om du vil bruge web-versionen eller Zoom-app’en på computer eller tablet. Under oplæggene er det kun oplægsholderen, som kan ses og høres.
Som deltager behøver du ikke webkamera og headset. Vi anbefaler, at du slår din egen lyd og kamera fra under oplægget. Spørgsmål og kommentarer til oplæggene sendes via chat-funktionen i Zoom.
Vi anbefaler, at du logger ind cirka 10 minutter før webinarets start for at tjekke, om teknikken virker.
Deltagelse er gratis.